Wednesday, March 3, 2010

aku xsuke lemak!!

serius xsuke bdn  banyak lemak!! stress aku tgk kwn2 slim.. huhuhu.. bilalah impian nak tercapai eh??

aku suke mkan...
aku + mkan bnyak = happy (^_^)

makanan yg aku mkn plak tinggi kalori,
makan  = gemuk

in the end, same je la maksudnye dengan:
 aku + gemuk = happy

dah lari tajuk nih...

ape2 pun kalau nak kurus aku ade tips dia...
1. makan ikut time, jgn skip... nanti metabolisme badan korg proses lambt, boleh sebbkan lemak terkumpul kat dlm badan
2. tido  kena cukup, jgn la lewat sgt... (kononnye bnyk assignment... mlm jage ptg2 tido.. aku la ni, kantoi... jgn tiru) bile korg tido lmbat nnt korg cepat rase lapa kan?? mesti nak cri mkan time 2... perut plak nak rehat.. kesian die nak proses ape yg korg mkn plak..lembab ckit la time 2 prosesnye..
3. minum air bnyk2.. sekrg cuaca panas kan?? cendol satu!! (favorite) instead minum la air masak, or minerals bnyk2..
4. exercise!! luangkan mase ckit nak bersenam ni.. 2 kali seminggu pun dah cukup.. kalau nak perut flat sit up 24  kali tiap2 hari waktu pagi..

aku taip je lebih, tp serius aku xwat.. LOL.. harap kat karate je la.... 2 pun seminggu sekali je.. mkn xjage, tido pun lmbt... terbukti kn?? kalau xwat mcm tips kat atas ni end up jd saiz cm aku hahah..
ade manusia yg dikurniakn dengan metabolisme yg tinggi.. even mkn bnyk n x exercise pun xgemuk.. so kalu nak amlkan ape yg tertaip pun xsalah kan?? same2 kite amalkan!!

No comments:

Post a Comment